Domů » Zajimavosti » Jídelníček z naší rovnoběžky

Jídelníček z naší rovnoběžky

SEMÍNKA JAKO ZDRAVÉ MLSÁNÍcooking-1279527_960_720

Semínka rostlin jsou zárodky nového života. Obsahují antioxidanty, minerální látky (vápník, hořčík, mangan, železo), nenasycené mastné kyseliny omega-3, vlákninu s lignany a fytoestrogeny, lehce stravitelné bílkoviny. Tyto látky zpomalují stárnutí, zlepšují pleť, čistí organismus, posilují imunitu. Na naše tělo mají semínka vitální účinky, jsou výživná a chutná. Přidávat je můžeme do kaší, salátů,

jogurtu, pomazánek, polévek, do pečiva. Dobrá jsou i samotná, jen tak k zobání.

PUDINK S CHIA SEMÍNKY, DÝŇOVÝMI SEMÍNKY A JAHODAMI

500 ml mléka, 200 g jahod, vanilkový cukr, 7 lžic chia semínek, 100 g strouhaného kokosu, 10 g dýňových semínek, meduňka

Jahody v míse rozmačkáme, přisypeme kokos, vanilkový cukr, chia semínka. Tuto směs přelijeme mlékem a promícháme.

Necháme hodinu odležet (lze i přes noc) v ledničce. Hotový pudink dáme do mističek či pohárů, zdobíme kousky jahod, lístkem meduňky a dýňovými semínky.

ČAJ Z LNĚNÝCH SEMÍNEK

2 lžičky rozdrcených lněných semínek zalijeme šálkem vody,

povaříme 15 minut a pijeme i se semínky.

Mgr. Ilona Výtisková    Energy aktuálně    4/2016

UA-73059888-1